donderdag 17 september 2015

info-avond

Hartelijk dank om zo talrijk aanwezig te zijn op onze info-avond
zoals beloofd zet ik de foto's ook op de blog
 















woensdag = fruit-dag SMAKELIJK





ook dit jaar is de toekomst voor de bruggenbouwers verzekerd





de nieuwe man ....Ethan bewijst dat het kan !

ons klas-dier vind je hier






even bellen!  voila dat wou ik aan mama vertellen!









het kiesbord geeft aan welke hoeken er open zijn



even genieten bij juf Jasmien








als we aan het spelen zijn en juf wil iets vertellen dan zegt ze alle handen in de lucht en
dan stoppen we met spelen
't is weeral tijd om de koekjes en stukken fruit uit te delen

jassen aan hebben we geleerd met een vers
en wie het tovertrucje met de mouwen niet vergeten was,
die komt al vlug bij de stoel van de juf voor het dichtdoen van de jas
wiens handen zijn daar nog aan't spelen?



is de speeltijd weer voorbij, dan stappen we naar binnen 2per2 in de rij


we bergen de boekentassen op onder de bank bij ons symbool ja we kunnen dat wel zelf hoor
het tovertrucje niet vergeten...en elkaar helpen

Henri helpt Jasmien...dikke duim Henri dat heb je slim gezien
waterflesjes zoeken in de bakken onder de koeken



oeps mijn fles is uit...vlug naar juf een beetje bijvragen
hop hop hop probeer maar zelf te openen die dop


we drinken op 3vaste momenten van de dag......een gezonde gewoonte voor elke dag

ons liedje in het toilet zorgt ervoor dat we samen klaar zijn voor het toiletbezoek :
doe je broekje naar beneden , trek je rokje naar omhoog....


het helpend handje van de dag mag de toiletten spoelen en de deuren sluiten
goed zo Brent!!

oei...met een vriendje in de rij...
even chaos...wie komt er bij mij ?
zo onze rij is klaar
stappen maar!

en dan weer spelen in de hoeken, wat lekkers koken of iets in de frigo zoeken
kleuren sorteren
wie merkt een goede potloodgreep al op ?
daar werken we aan want die is heel belangrijk !!!
hieronder vind u al een voorbeeld
hoe het veelal is en hoe het beter kan...
"duimelot en likkepot houden samen vast"
MIJN SYMBOOL
waw wat een behulpzame kleuters
ben ik een jongen of een meisje ???
tijd om onze maagjes te vullen
na een toiletbezoek gaan de kleuters mee naar het pastorietje om te smullen

juf Nathalie is van de partij ....toet toet Wie rijdt er mee met mij ?




in de fietstuin rijden is een echte sport
we fietsen met allerhande fietsen juf zegt dat je daar gespierd van word













 


juf 't is echt geen goeie fiets voor mij




met vallen en opstaan en opstaan en vallen maar kijk uit we mogen niet tegen elkaar knallen




spring maar achterop bij mij, achterop mijn fiets...





na de zware inspanning komt de ontspanning

ook de zon is van de partij...geniet u even mee met mij?




















samen smullen is zo fijn, als we allemaal vriendjes zijn








wie zijn de vriendjes van onze klas ??
ze horen er allemaal bij!!
we ontdekken nieuwe hoeken
en nieuwe spelmaterialen


we weten nu ook al dat we in de autohoek met 3 dingen kunnen spelen
ofwel de autobaan ofwel de grote auto's ofwel de autogarages
juf hangt het passende kaartje aan het keuzebord













thema jarig zijn hoekverrijking bij de plasticine :
wie kan de kroon versieren?
wie kan kaarsen rollen? ...



we knutselen onze eigen verjaardagskaart
we tellen de kaarsen op de taart



we trekken onze schorten zelf aan en vragen aan een vriendje om ze dicht te doen !!
zo klaar om een verjaardagstaart te schilderen
met kaarsen en vlammetjes (nieuwe woordenschat)
Nu nog onze kroon
en uitkijken naar ons feestje...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten