vrijdag 30 oktober 2015

herfst "ook" in de klas

onze kastanjesbak

kijk maar eens naar onze bladerenberg!
die hebben we SAMEN gemaakt
we gaan op zoek in de speeltuin naar spinnen en spinnenwebben






 wat zijn ze trots als ze weer een kastanje vinden voor in de kastanjebak van de klas!!
 we spelen met de "herfst" in de tuin wat kunnen we veel vinden voor in onze kruiwagens in de herfst
 samen genieten hoort er zeker bij


 om de beurt kan Jasmien goed toepassen! ze laat zelfs Mare voor!Lief hoor !

kleuters verzamelen nog steeds voor de berg...




 het grote "gooimoment" is aangebroken


 het is echt fijn om op maandag in de tuin te zijn, tot nog toe was het schitterend weer
het paste keer op keer!





 het lukt juf niet om een foto te nemen van de herfstbladeren die rondvliegen...
ofwel is juf te traag ofwel zijn de kleuters te snel....
 we pakken het anders aan we nemen allemaal bladeren en tellen tot 3 om samen te gooien










we knutselen een speciale hoed


 als de hoed vol is doen we verder met de tafel en onze handen....oeps

we rollen pootjes met plasticine voor onze spinnen

 we tellen 1   2   3   4 poten hier  en 1   2   3   4   poten aan de andere kant


we vertellen over de mooie herfstkleuren die we ook in onze speeltuin konden zien!
ik hou mijn schaar juist vast om te knippen!
ik draai mijn duim naar boven en mijn punt van de schaar ligt op de tafel voor ik knip
en dan nog stroken proberen te knippen !
goed zo meisjes "proberen is leren"
we knippen pootjes...de lange poten mogen niet in stukjes kapot ...
juf moet er vlug bij zijn of vind overal stukjes van poten
Ethan doet ook flink zijn best kijk maar!!

we spelen mooi in onze hoeken
valt er iets op papa en mama?







en? gezien ??
Ja ?
Inderdaad bij het kiesbord zijn er kettingen!
wij worden al groot en mogen nu bij juf een ketting kiezen van het hoekje waar we willen spelen
we moeten goed denken waar we een tijdje willen blijven 
want we mogen nog niet wisselen van juf...moeilijk hoor!

na het spelen hangen we de ketting aan het ringetje bij de juiste foto terug!
We vertellen ook in de kring wat er op onze ketting staat.
Het lukt goed juf is blij!

Vandaag konden we even skypen met Luca Bultynck en juf Joy
leuke ervaring maar Luca zag meer het plafond dan de kleuters...denk ik
het was een tray-out en een proberen
ik hoop het vlug te kunnen leren
het was ondanks de technische storingen leuk en fijn
zo kon Luca even bij ons zijn!

Het smaakt naar meer Luca we proberen het zeker nog een keer !!

PRETTIGE VAKANTIE IEDEREEN




Geen opmerkingen:

Een reactie posten